懒得说了

老板,来瓶酱油。
Love Is Pleasing - Karan Casey

音乐随身听:

【爱尔兰民谣】Love Is Pleasing - Karan Casey

沁人心脾的纯净声音,浓浓的凯尔特氛围,给人以信任、温暖及无限的宽广,找到心灵释放的栖身之园。

Karan Casey 是爱尔兰最优秀的歌手之一,前Solas成员。小时候在教堂合唱团演唱的经历为她在声乐方面的发展奠定了坚实基础。顺利地进入皇家爱尔兰音乐学院深造,接着移民到美国纽约,她开始运用丰富的演唱技巧来完美地诠释爱尔兰传统民谣。

《Love Is Pleasing》

I never thought my love would leave me
Until that morning when he stepped in
Well, he sat down and I sat beside him
And then our troubles, they did begin

Oh love is teasing and love is pleasing
And love is a pleasure when first it's new
But love grows older and love grows colder
And it fades away like the morning dew

There is an alehous in yon town
And it's there my love goes and he sits down
He takes a strange girl upon his knee
And he tells to her what he once told to me

I wish my father had never whistled
And I wish my mother had never sung
I wish the cradle had never rocked me
And I wish my life, it had not begun

从未想到过,我的所爱会离我而去
直到那个早晨他走进来
当他坐下,而我坐到他的旁边
问题就是这样开始了

哦,爱令人愉悦,爱也将人拨弄
爱情最初时令我如此快乐
爱情衰老时则变得越来越冷
又象朝露一样消逝无痕

在那边的小镇有间酒馆
我的情人去那里光顾
他怀中坐着一个陌生女孩
他曾对我说过的情话,他也向她倾诉

我开始希望我的父亲不曾吹过口哨
我开始希望我的母亲不曾唱歌
我开始希望我不曾在摇篮里抚养
我希望一切都未曾开始过

评论
热度(63)
©懒得说了 | Powered by LOFTER